niedziela, 6 stycznia 2013

Bajgle ze słonecznikiem, kminkiem i solą

Od kiedy pierwszy raz zrobiłam bajgle (w lipcu 2012), postanowiłam je szybko powtórzyć. Nie nastąpiło to jednak tak szybko jak planowałam, a szkoda, bo efekt jest wart zachodu. Lekko chrupkie, miękkie i pulchne pieczywo wraz z ulubionymi dodatkami to pyszny sposób na śniadanie. Bajgle i bułki to ten rodzaj pieczywa, który w przeciwieństwie do chleba, wychodzą mi dość dobrze. Spośród wielu przepisów, które znalazłam w sieci, wybrałam składniki i proporcje, które wydały mi się najbardziej słuszne.



Składniki:
ćwiartka z kostki świeżych drożdży
1 łyżka cukru
400 ml ciepłej wody
0,5 kg mąki pszennej
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżka oliwy z oliwek
1 żółtko jajka 
ziarna słonecznika, kminek, sól morska

Wykonanie:
1. Zaczynamy od przygotowania zaczynu drożdżowego: drożdże zasyp cukrem i zalej ciepłą wodą. Dokładnie wymieszaj i odstaw na czas przygotowania składników suchych.
2. Odmierz mąkę do dużej miski, dodaj sól i sodę. Do miski wlej zaczyn i łyżkę oliwy. Mieszaj, następnie szybko wyrób sprężyste, gładkie ciasto. Odstaw na 1,5h w ciepłe miejsc do wyrośnięcia. 
3. Po wyrośnięciu, podziel ciasto na 8 kawałków i z każdego kawałka uformuj kulkę, następnie lekko rozpłaszcz i palcem zrób na środku dziurkę. 
4. Przygotuj garnek z wodą, dodaj 1 łyżkę cukru i doprowadź do wrzenia. Bajgle wrzuć do wrzącej wody i obgotuj każdy ok.1 min z każdej strony.
5. Obgotowane bajgle ułóż na blasze do pieczenia, posmaruj żółtkiem i posyp ziarnami i solą.
6. Piecz 20 min w 200 °C. 
7. Upieczone bajgle, przecinamy na pół i przekładamy ulubionymi składnikami- w mojej wersji to podane jeszcze ciepłe z mozzarellą, pomidorem i rukolą.  

Smacznego!
Lubicie bajgle? z czym je najchętniej jecie? Chętnie poznam Wasze pomysły na to pieczywo:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad i napisz co sądzisz na ten temat.
Dziękuję za każdy Wasz komentarz:)